5 клас

   














Тема уроку
   



pr.




rozrob.

1
ВСТУП. Що вивчає історія




2
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ( 4 години)                     Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу



3
Культурні епохи європейської історії Історія України на шкалі часу.


4
Практична робота: Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу.


5
Узагальнення. Тематичний контроль



     Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ( 6 годин)



6
Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою.


7
Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) та їх зміни( з ІХ-ХVIIIст)


8
Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди.



9
Історико-географічні регіони України та їх особливості.



10
Практична робота:  Територіальне розташування та історичне походження рідного міста/села.



11
Узагальнення. Тематичний контроль



 Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ(5 годин )



12
Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел. Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії


13
Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого.



14
Критичне ставлення до джерельних відомостей.
Практична робота: Інформація про минуле з візуальних джерел(сімейного фотоальбому, зображень пам’яток історії тощо)



15
Місця, де зберігають історичні джерела.



16
Узагальнення. Тематичний контроль



 Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ(7 годин)



17
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації



18
Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу.



19
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький;


20
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України. Козацька Україна: Богдан Хмельницький.


21
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України. Новітня Україна: на шляху до державної незалежності



22
Практична робота: Розповідь про  пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір)



23
Узагальнення. Тематичний контроль



 Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ  (5 годин)



24
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.



25
Історичні праці про Україну та їхні автори: руські літописи («Повість минулих літ» літописця Нестора) та козацькі (Літопис Самійла Величка)



26
Історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. Художні твори про минуле України



27
Практична робота: Повідомлення міні – дослідження з історії своєї родини  з історії родини, використовуючи відомості з різних доступних джерел



28
Узагальнення. Тематичний контроль



 Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ(7 годин)



29
Праця і господарство: колись і сьогодні. Від натурального до ринкового господарства. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки



30
Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер.


31
Практичне заняттяМіні-проект(на вибір) про харчування людей у минулому; про родинні традиції та свята; про одяг людини в минулому.



32
 Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах.


33
Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили вільний час



34
Узагальнення. Тематичний контроль



35
Узагальнення до курсу











Комментариев нет:

Отправить комментарий